להחליט לשמוח (טיפים שעוזרים לעשות זאת)

"זה מדהים ששמחה היא החלטה.
אתה בטוח ששמחה כמו גם אהבה, הן רגשות שבאים לך מבחוץ, לא תלויים בך,
אבל לאט לאט אתה מבין עד כמה שמחה ואהבה הן פשוט החלטות.
אז החלטנו להיות שמחים."
אילן הייטנר מתוך הספר "האידיוט המושלם"
(ואני יודעת שפרסמתי את הציטוט הזה בעבר, אבל הוא כל כך חזק…)

בימים שבהם לא בדיוק קל לי, מזכירה לעצמי וגם לכם, כמה טיפים מעולים שעוזרים לחזור לשמוח…. 😉

במציאות של כל אחד מאיתנו קיימים גורמים שאינם בשליטתנו ואשר לאו דווקא משמחים אותנו.
אז איך שומרים על מודעות חיובית, גם כאשר מסביב לא הכל נראה טוב?

היכולת לשמוח ולהתמקד בטוב הינה יכולת נרכשת. יכולת שניתן ורצוי להתאמן עליה.

נכון שישנם הרבה דברים בחיים שלא בחרנו בהם (לפחות במודע),
והם עשויים להעכיר את מצב רוחנו ו"להוריד" אותנו למטה,
אך כנגדם ישנן דברים קטנים – שיחד מצטברים להרבה –
שכן נמצאים בשליטתנו ואפשר להיעזר בהם כדי להעלות את רמת האנרגיה והשמחה.

לפעולות חיוביות קטנות יש השפעה חיובית מצטברת וטיפה ועוד טיפה נהיות לים.

אז מה כן אפשר לבחור לעשות כדי לאמן את עצמנו לשמחה?
הנה כמה טיפים קטנים שאפשר ליישם ביום יום:

• כשקורים לנו דברים עצובים, הנטייה הלא מודעת היא להאזין למוסיקה שקטה ועצובה –
אפשר ורצוי דווקא במצבים אלו לבחור להאזין למוסיקה שתרומם את מצב הרוח ולא תתרום ל"הורדתנו" יגון שאולה.
והנה אחד שעושה לי שמח בימים אלה

• להפסיק "לשפוך" ולקטר. נכון, זה הכי נעים כשקשה לנו, לשפוך את מר לבנו בפני אדם קרוב,
אך בכך אנחנו מגדילים את ההתמקדות בקושי .
אם כבר בוחרים לדבר עם מישהו על הקושי – אז רק על מנת למצוא את הדרך לצאת ממנו.

• לבחור את המילים שלנו. כשאנו מתארים סיטואציה קשה במילים שליליות במיוחד, אנו מגבירים
את תחושת הקושי שהיא מעוררת בנו. כדאי לצמצם ככל האפשר את השימוש במילים שליליות
ולהחליפן במידת האפשר במילים חיוביות יותר.
לדוגמה: את המילה "קשה" – ניתן להחליף ב"לא פשוט", "לא קל" או אפילו "אתגר". לכאורה הן בעלות
אותה משמעות, אך האפקט שלהן שונה מעצם השיתוף של מלה חיובית במשפט (פשוט/ קל).

• לבחור לשוחח עם אנשים שעוזרים לנו להתמקד בטוב.
כאשר כועסים ופגועים, הנטייה הטבעית היא לבחור לשוחח על כך עם אנשים שיצדיקו אותנו.
בכך אנו מעודדים את עצמנו להישאר בכעס ובכאב.
דווקא בזמנים אלה כדאי יותר לשוחח עם אנשים שיעודדו אותנו לסלוח, להרפות, להתבונן על הסיטואציה מזווית אחרת.
זה לטובתנו. באופן כללי, כדאי להקיף את עצמנו באנשים שהם בעלי חשיבה חיובית בעצמם. זה מרים גם אותנו.

• לבחור את מה שאנו קוראים. גם כאן, כמו בנושא המוסיקה, עדיף לבחור בקריאת תכנים וספרים שירוממו את רוחנו ולא יורידו אותה.
יש מספיק דברים בעולם שיכולים לגרום לנו להיות עצובים, בכל הנוגע למה שאנו בוחרים בעצמנו – עדיף לבחור בתכנים משמחים.
קיימים המון ספרים שעונים גם על הצורך בקריאה של ספרות טובה וגם על הצורך לרומם את הנפש.

• לקרוא מדי יום משהו שיעורר בנו השראה. זה מתחזק ומכוון את התודעה על בסיס יומי.
מודעות היא כמו שריר שיש לאמן באופן קבוע.
אם אנו מאמנים אותה לתכנים חיוביים, היא עובדת באופן כזה עבורנו.

• לעזור לאחרים. לנסות דווקא כאשר כואב לנו, לצאת רגע מעצמנו ולפתוח עצמנו להרגיש צורך של אדם אחר.
זה מנוגד לטבע הבסיסי של רובנו – שבמסגרתו הנטייה הטבעית היא להתכנס בעצמנו כשכואב לנו, אבל זה עובד ובגדול.
אנחנו מרוויחים מכך פעמיים – גם שוכחים לרגע את הכאב שלנו, וגם מרוויחים את הסיפוק הענק שבנתינה לאחרים.

יש כמובן עוד המון דברים שכל אחד יכול לעשות באופן יומיומי כדי לתחזק מודעות חיובית.
בחרתי להביא בפניכם את הטיפים הנגישים ביותר, הזמינים ביותר ואשר נמצאים ללא ספק בשליטה של כל אחד ואחת מאיתנו.
מי שיתחיל ויישם רק אותם, ירגיש את השיפור במצב הרוח (וכתוצאה מכך בחיים עצמם) באופן מיידי. כרגיל, אל תאמינו לי. תנסו.

שבוע מבורך ומלא שמחה שיהיה לנו,

שלכם,
נעמה ראובן – מאפשרת חיים טובים

נ.ב.
נשארו עוד שלושה מקומות בלבד לסדנה האחרונה שאני מקיימת
לנטרול שיפוטיות וכעס. אם עדיין לא נרשמת, ורצית, זה הזמן
להרשמה התקשרי אלי 054-7556610

פורסם בקטגוריה החיזוק השבועי, התמודדות עם קושי ומשבר, פיתוח חשיבה חיובית, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

תגובות פייסבוק

תגובות

Powered by Facebook Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *